Over ons
NIVONA is anders. Wij zijn het vriendelijke alternatief. Open. Vriendelijk. Enthousiast over koffie. En alleen verkrijgbaar bij de vakhandel. Een bijzonder businessmodel in hectische tijden.
"Volgens sommige voorspellingen hadden we de winkel al op de eerste dag kunnen sluiten," zegt Peter Wildner. En de 56-jarige kan het weten. Hij is niet alleen de huidige Managing Director van NIVONA, maar was ook een van de oprichters van het merk. Het doel: zich specialiseren in volautomatische koffiemachines voor de vakhandel. Het heden kan bijna niet beter: Meer dan 50 medewerkers werken momenteel op iets minder dan 2000 vierkante meter in het Südwestpark in Neurenberg - plus nog eens 14 collega's in het verkoopteam. NIVONA zal dus niet snel zijn deuren sluiten. Dit is ook te danken aan de eigen normen van het bedrijf.
Geen enkele volautomatische koffiemachine kan de vaardigheden van een zeer goede barista vervangen. Maar het kan wel de kennis van een heel goede barista hebben. Daarom werken we tijdens de ontwikkeling nauw samen met koffie-experts en krijgen we extra feedback uit de praktijk. Zo is bijvoorbeeld ons Aroma Balance System ontstaan.
"Onze volautomatische machines moeten zo eenvoudig mogelijk de beste koffie zetten," zegt Managing Director Peter Wildner. Dit is een integraal onderdeel van onze filosofie.
Het moet niet alleen gemakkelijk zijn om cappuccino en koffie te zetten op een volautomatische machine. Het reinigen van de volautomatische machines moet ook vanzelfsprekend zijn. Bovendien kan elke klant de zeteenheid uit zijn NIVONA halen en zelf reinigen. We willen ook de paden en processen zo eenvoudig mogelijk houden. Ondanks een structuur met zeer verschillende dealers en zeer verschillende vereisten.
Vanaf het begin heeft NIVONA zichzelf gezien als een merk voor gespecialiseerde retailers. Zowel branders als elektrische retailers bieden onze volautomatische machines aan. "We willen verkopen waar mensen verstand hebben van koffie.
Inmiddels vertrouwen meer dan 2500 retailers op ons. Omdat onze volautomatische koffiemachines overtuigen, omdat ons concept overtuigt. Omdat NIVONA goed wordt ontvangen. Na 15 jaar hebben we ons gevestigd als een sympathiek alternatief. Omdat we ons concentreren op de essentie: koffiegenot in de best mogelijke kwaliteit.